De voordelen van linkbuilding uitbesteden

Google biedt allerlei gratis tools om een online marketing strategie invulling te geven. Helaas komt het vaak voor dat ondernemers door de bomen het bos niet meer zien en hun marketingbudget in rook op zien gaan door al die ‘gratis’ optimalisatie producten. Of nachten lang bezig zijn zonder zichtbaar resultaat. Dat is frustrerend en helemaal niet nodig. Hier zijn zes voordelen van linkbuilding uitbesteden.

1. Bespaar tijd

Een kok stapt niet op de scooter om zelf de bestellingen af te leveren, dat zou tijdverlies betekenen. Waarom zou je dan als organisatie zelf linkbuilding uitvoeren? Dit kan een tijdrovend proces zijn en bedrijfsuren tellen gewoon als kosten. Daarnaast zal een expert veel sneller tot het gewenste resultaat komen.

2. Verhoog het rendement op de investering

Het maakt niet uit hoe groot of klein de organisatie is, je zult altijd een beperkt budget hebben voor marketing. Zorg dat iedere euro met maximale resultaat oplevert. Naast SEO zal een marketing specialist ook de resultaten in kaart brengen en analyses uitvoeren. Dit biedt weer mogelijkheden voor de toekomst om je online zichtbaarheid verder uit te breiden.

3. Meer kwaliteit, minder kwantiteit

Niet iedere koppeling heeft dezelfde waarde. De waarde die koppelingen doorgeven wordt ook wel ‘link juice’ genoemd. Door strategisch te kiezen voor uitgevers die autoriteit bezitten hoef je niet overal zichtbaar te zijn. Overexposure kan namelijk ook in je nadeel werken.

4. Ga voor blijvend resultaat

Er zijn manieren om heel snel bovenaan in de Google zoekresultaten te komen staan. Het probleem is dat je daarna net zo hard weer omlaag duikelt in de ranking. Ga liever voor een oplossing met een meer permanent karakter, anders is het dweilen met de kraan open. SEO is een lange termijn visie waarmee de investering dubbel en dwars terugverdiend kan worden.

5. Ontdek nieuwe mogelijkheden

Ijshoorntjes zijn eigenlijk platte koekjes die in een vorm werden gebogen toen de ijsbakjes op waren tijdens een groot evenement. Soms liggen de kansen voor het oprapen maar zie je dit als bedrijf zelf niet meer. Door samen te werken met specialisten die je een spiegel voor kunnen houden kun je compleet andere doelgroepen bereiken waar je niet eerder aan gedacht had.

6. Creëer een volledige marketing strategie

Wist je dat er honderden meetpunten zijn waar het Google zoekalgoritme de ranking op baseert? Niemand buiten de zoekmachine gigant weet precies welke criteria dit zijn, daarnaast wegen ze ook niet allemaal even zwaar. Alle aandacht richten op één SEO aspect is alsof je een huis bouwt met één grote steen; dat werkt niet. Een professioneel online marketing bureau brengt linkbuilding in context met andere belangrijke factoren. De optelsom zal meer zijn dan de afzonderlijke factoren.