Google brengt nieuwe Partner-badge uit voor degenen die al voldoen aan de vereisten van februari 2022
Alle Google Partners die vroegtijdig voldoen aan de nieuwe partnervereisten van februari 2022, kunnen de nieuwe badge later in juni krijgen die van belang zijn voor zoekmachine marketing bureau en andere partners. Nadat de eerste programmawijzigingen vertraging hadden opgelopen, vroegen Partners aan Google of ze de nieuwe badges konden ontvangen als ze vóór de vervaldatum aan de vereisten voor 2022 voldeden.
Bijgewerkt partnerprogramma vertraagde lancering vanwege COVID-19. Wijzigingen in het partnerprogramma werden aanvankelijk aangekondigd in februari 2020 en zouden in juni van dat jaar live gaan. Door de pandemie verschoof de focus voor veel Google Ads-gebruikers en Google Partners, dus veranderde Google de vervaldatum om aan de nieuwe vereisten te voldoen in 2021. In februari 2021 stuurde Google een e-mail naar Partners waarin de officiële datum van de wijziging naar februari werd aangekondigd. 2022.
Optimalisatie, uitgaven en certificering. Om de nieuwe badge te verdienen, moeten Partners voldoen aan de bijgewerkte vereisten op het gebied van prestaties, uitgaven en certificeringen gerelateerd aan zoekmachine marketing of andere discipline. Adverteerders moeten een optimalisatiescore van 70% behouden, maar hebben de mogelijkheid om aanbevelingen toe te passen of af te wijzen om die score te behalen. Deze wijziging was populair onder adverteerders nadat het oorspronkelijke artikel van Search Engine Land was gelanceerd.
Partners moeten ook de bestaande uitgavenvereisten handhaven, namelijk € 10k voor beheerde accounts gedurende 90 dagen, en ervoor zorgen dat 50% van de geïdentificeerde accountstrategen gecertificeerd is in Google Ads. Als je er hard aan hebt gewerkt om vroeg aan deze Partnervereisten te voldoen of als je er al aan hebt voldaan in je dagelijkse workflow, kun je eind juni laten zien dat je up-to-date bent (hoewel de deadline is niet tot februari 2022). Google heeft ook bronnen en training beschikbaar om Partners te helpen aan de nieuwe zoekmachine marketing vereisten te voldoen.