Wat is LinkedIn en welke doelgroep zit er op?
Op LinkedIn zitten vooral veel mensen uit het bedrijfsleven. LinkedIn is een plek waar professionals samen komen. Je kunt netwerken door connecties te maken met andere mensen. Je kun jezelf er goed zichtbaar maken. Als je bijvoorbeeld een baan of een nieuwe opdracht zoekt dan is LinkedIn uitermate geschikt maar ook als je iets wil verkopen aan bedrijven. De doelgroep van LinkedIn bestaat dus uit mensen uit het bedrijfsleven dus de leeftijd licht tussen de 20 en 65 jaar.
LinkedIn marketing
Marketing via LinkedIn kan op verschillende manieren. De meest voor de hand liggende is het verkrijgen van connecties, maar je kunt LinkedIn ook inzetten voor leads, websitebezoekers en leads. Je moet hiervoor natuurlijk wel content delen. Mocht je niet veel verstand van LinkedIn (marketing) hebben en heb je geen zin of tijd om dit te gaan leren dan kun je altijd de hulp van professionals inschakelen en je LinkedIn uitbesteden.
LinkedIn uitbesteden
Is jouw doelgroep vooral B2B dan zal je waarschijnlijk dus het meest profijt hebben door je te focussen op LinkedIn marketing. Mocht je hier zelf weinig tot geen verstand van hebben of simpelweg geen tijd voor hebben dan kun je dus je LinkedIn uitbesteden. Wat gaat er gebeuren als je LinkedIn uitbesteed? Eerst zal er gekeken worden of je er al een LinkedIn pagina is, is deze er al dan gaan de specialisten hier verder optimaliseren. Is de pagina er nog niet? Dan zal deze aan worden gemaakt en helemaal geoptimaliseerd worden. Vanaf dat moment kunnen de specialisten aan de slag. Ze gaan berichten voor je inplannen en zorgen voor kwalitatieve content door middel van hun toolings. De dagen en tijdstippen dat de content word geplaats word strak bijgehouden zodat alles goed verloopt en jij het meest uit je marketingbudget haalt.